Regulamin Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK)
PEC Geotermia Podhalańska S.A. w Bańskiej Niżnej
§ 1 . Postanowienia wstępne.
- Niniejszy Regulamin Elektronicznego Biura Obsługi Klienta PEC Geotermia Podhalańska S.A w Bańskiej Niższej (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady i rodzaj świadczenia usług drogą elektroniczną przez PEC Geotermia Podhalańska S.A. w Bańskiej Niżnej oraz warunki udostępniania i korzystania z systemu teleinformatycznego obsługującego Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK).
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu przy uruchamianiu usługi jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z jego treścią oraz akceptacją jego postanowień.
- Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- eBOK– Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta dostępne pod adresem https://ebok.geotermia.pl
- Klient – osoba fizyczna, w tym także prowadząca działalność gospodarczą (przedsiębiorca) lub osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, będąca stroną umowy o sprzedaż ciepła lub kompleksowej umowy o dostawę ciepła,
- Użytkownik – Klient zarejestrowany w eBOK albo reprezentant Klienta zarejestrowanego w e-BOK;
- Kod odbiorcy – numer widniejący na każdej fakturze w polu „Kod odbiorcy:” i składający się z pierwszych sześciu cyfr,
- Hasło – ciąg znaków zabezpieczający przed nieuprawnionym dostępem do eBOK, podawany przez Użytkownika w procesie rejestracji w e-BOK (może zostać zmodyfikowany przez Użytkownika),
- PEC Geotermia Podhalańska S.A. – PEC Geotermia Podhalańska Spółka Akcyjna, Cieplice 1, 34-424 Bańska Niżna, wpisana do Krajowego Rejestrowego pod numerem 0000040456 przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym w wysokości 144 935 900 zł wpłaconym w całości, NIP: 736-144-40-64, REGON: 491858337,
- Administrator – PEC Geotermia Podhalańska S.A.,
- BOK – Biuro Obsługi Klienta PEC Geotermia Podhalańska S.A. zlokalizowane w Zakopanem przy ul. Nowotarskiej 35a, telefon: +48 18 20 150 41 e-mail: bok@geotermia.pl
- Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta eBOK jest własnością PEC Geotermia Podhalańska S.A.
- Użytkownikiem eBOK może zostać każdy Klient PEC Geotermia Podhalańska S.A. który zawarł umowę sprzedaży ciepła.
- Korzystanie z usług eBOK jest bezpłatne.
- Do poprawnego działania eBOK wymagane są: najnowsza wersja systemów operacyjnych dla platform stacjonarnych i mobilnych, przeglądarka internetowa:
- Chrome (wersja najnowsza),
- Mozilla Firefox (wersja najnowsza),
- Safari (wersja najnowsza),
- Opera (wersja najnowsza),
- Internet Explorer (+10)
oraz:
- Adobe Acrobat Reader (wersja najnowsza) lub inny program do odczytu plików PDF,
- Flash Player (wersja najnowsza),
- Włączona obsługa JavaScript,
- Włączona obsługa Cookies.
- Regulamin eBOK jest dostępny pod adresem: https://ebok.geotermia.pl oraz w siedzibie Administratora/w siedzibie BOK.
§ 2 . Aktywacja konta Użytkownika w eBOK oraz zasady rezygnacji z korzystania z eBOK
- Rejestracja Użytkownika w eBOK i aktywacja konta będzie możliwa drogą internetową lub poprzez złożenie wizyty w BOK PEC Geotermia Podhalańska S.A.
- Rejestracja Użytkownika w eBOK i aktywacja konta drogą internetową będzie realizowana poprzez stronę internetową serwisu pod adresem: https://ebok.geotermia.pl Po kliknięciu przycisku „rejestracja” koniecznym będzie podanie następujących danych:
- Kod odbiorcy (pierwszy człon czyli pierwsze 6 cyfr)
- PESEL lub NIP
- Nr faktury
- Kwota brutto ostatniej faktury VAT,
- Adres e -mail.
- Po pozytywnej weryfikacji przez system podanych danych na podany adres e-mail zostanie wygenerowana wiadomość z linkiem aktywacyjnym do konta w eBOK umożliwiającym dokończenie procesu rejestracji w eBOK.. Identyfikatorem umożliwiających zalogowanie w eBOK będzie Kod Odbiorcy, zaś Hasło jest ustalane przez Użytkownika w procesie rejestracji. Po zalogowaniu do eBOK w dowolnym momencie Użytkownik ma możliwość zmiany hasła na inne.
- W przypadku, gdy Klient Geotermia Podhalańska S.A. nie posiada ani jednej faktury wystawionej w związku z realizacją zawartej umowy rejestracja w systemie i aktywacja konta będzie wymagała bezpośredniego kontaktu z BOK.
- Rejestracja Użytkownika i aktywacja konta będzie także możliwa poprzez złożenie wizyty w BOK. Po zweryfikowaniu przez pracownika BOK danych Klienta na wskazany przez niego adres e – mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym umożliwiającym dokończenie procesu rejestracji w eBOK.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z korzystania z eBOK poprzez złożenie stosownej dyspozycji w formie pisemnej przesłanej na adres BOK lub na adres e-mail: bok@geotermia.pl lub geoterm@geotermia.pl
- Rezygnacja, o której mowa w pkt. 6, nie wiąże się z koniecznością ponoszenia przez Klienta jakichkolwiek kosztów.
- Rezygnacja, o której mowa w pkt. 6, nie jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy sprzedaży ciepła lub kompleksowej umowy dostawy ciepła.
- W przypadku rozwiązania umowy sprzedaży ciepła lub kompleksowej umowy dostawy ciepła konto Klienta jest usuwane z eBOK przez Administratora.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za skutki błędnie wprowadzonych danych do formularza zgłoszeniowego oraz dyspozycje zrealizowane za pomocą eBOK.
§ 3. Rodzaje i zakres usług świadczonych za pośrednictwem BOK.
- Interfejs eBOK podzielony jest na 6 sekcji:
- Lista faktur
- Historia odczytów
- Zużycie ciepła
- Wiadomości
- Awarie
- Ustawienia użytkownika.
- W ramach sekcji „Lista faktur” Użytkownik posiada dostęp do tabeli zawierającej listę dokumentów finansowych aktualnych oraz archiwalnych wystawionych w związku z rozliczeniami wynikającymi z zawartej umowy o sprzedaż ciepła lub kompleksowej umowy o dostawę ciepła, takich jak:
- Faktury VAT za sprzedaż ciepła,
- Faktury VAT za usługi dodatkowe,
- Korekty faktur VAT,
- Noty odsetkowe,
- Noty karne (sądowe).
- W przypadku faktur VAT i korekt faktur VAT Użytkownik ma możliwość pobrania oryginału dokumentu w formacie pdf.
- W ramach sekcji „Lista faktur” będzie także dostępna informacja o aktualnym saldzie końcowym.
- W sekcji „Historia odczytów” Użytkownik ma dostęp do informacji o wielkości zużycia ciepła w układzie tabelarycznym.
- W sekcji „Zużycie ciepła” Użytkownik ma dostęp do informacji o wielkości zużycia ciepła w układzie tabelarycznym.
- W ramach sekcji „Wiadomości” Użytkownik ma możliwość komunikowania się z Administratorem tj. odczytywania przesłanych mu komunikatów i powiadomień oraz wysyłania wiadomości do Administratora za pośrednictwem udostępnionego mu formularza kontaktowego.
- W ramach sekcji „Awarie” Użytkownik ma także możliwość zgłoszenia awarii za pośrednictwem przeznaczonego do tego celu formularza kontaktowego.
- W sekcji „Ustawienia Użytkownika” Użytkownik może:
- dokonać zmiany hasła do logowania do eBOK,
- odczytać swoje dane takie jak: imię, nazwisko lub nazwa, PESEL lub NIP, dane adresowe, dane kontaktowe, adres e – mail, numer telefonu kontaktowego,
- dodać lub zmienić adres e -mail Użytkownika,
- dodać lub zmienić numer telefonu kontaktowego Użytkownika,
- wyrazić zgodę na otrzymywanie e – faktur za pośrednictwem eBOK,
- wyrazić chęć otrzymywania powiadomień na adres e – mail lub sms o wystawieniu e – faktury,
- wyrazić chęć otrzymywania innych powiadomień na adres e – mail lub sms
§ 4. Warunki użytkowania eBOK
- eBOK jest dostępny dla Użytkowników 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
- Administrator zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do e-BOK w związku z koniecznością przeprowadzenia okresowej konserwacji systemu informatycznego.
- Administrator może w każdej chwili modyfikować usługi dostępne w eBOK
- Administrator ma prawo zablokować dostęp do konta Użytkownika w wypadku stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub przepisami prawa.
- Użytkownik zobowiązany jest zabezpieczyć Login oraz Hasło przed dostępem osób trzecich.
- Administrator eBOK nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z użycia identyfikatora umożliwiającego logowanie się oraz hasła przez osoby nieuprawnione.
- Administrator nie kontroluje środowiska komputerowego Użytkownika, zaleca jednak, aby upewnił się czy podczas korzystania z eBOK jego środowisko komputerowe jest bezpieczne. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za działania jakichkolwiek programów destrukcyjnych (np. wirusów) w stacji roboczej Klienta.
- Za prawidłowe działanie e-BOK odpowiada PEC Geotermia Podhalańska S.A.
§ 5. Reklamacje
- Użytkownik ma prawo składania reklamacji dotyczących działania eBOK.
- Reklamacje winny być kierowane do Administratora w formie pisemnej na adres e – mail: bok@geotermia.pl lub za pośrednictwem BOK.
- Reklamujący winien szczegółowo opisać zdarzenie będące przedmiotem reklamacji i w miarę możliwości dołączyć kopie dokumentów mogących potwierdzić zasadność reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji dotyczących funkcjonowania eBOK nastąpi w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
§ 6. Ochrona danych osobowych
- PEC Geotermia Podhalańska S.A. jest administratorem danych osobowych Klienta, który zawarł umowę sprzedaży ciepła lub umowę kompleksową dostawy ciepła w rozumieniu przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej ,,RODO’’).
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa spełniających wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej ,,RODO’’).
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane wyłączenie na potrzeby związane ze świadczeniem usług w ramach eBOK.
- Klientowi przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe oraz prawo ich poprawiania.
- Użytkownik może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez PEC Geotermia Podhalańska S.A. w celu promocji produktów i usług.
- PEC Geotermia Podhalańska S.A. jest obowiązana zapewnić Klientowi stały i łatwy dostęp za pomocą systemu teleinformatycznego do aktualnej informacji o:
- a) stosowanych środkach technicznych zapobiegających pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną,
- b) podmiocie, któremu powierza przetwarzanie danych osobowych, ich zakresie i zamierzonym terminie przekazania, jeżeli zawarła umowę o powierzenie do przetwarzana danych osobowych.
§ 7. Postanowienia końcowe
- W przypadku zmiany treści Regulaminu Administrator zamieści na stronie serwisu eBOK jego aktualny tekst oraz poinformuje Użytkowników o tym wysyłając wiadomość na wskazany przez nich przy rejestracji adres e -mail.
- W przypadku braku zgody Klienta na zmianę treści Regulaminu Klient ma prawo do rezygnacji z korzystania z eBOK w sposób określony w § 1 pkt. 6 Regulaminu.
- Dokonując rejestracji w systemie eBOK Użytkownik wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych w Bazie Administratora oraz ich przetwarzanie dla celów eBOK.